Responsive Advertisement

Jehan Barbur'un Son Albümü "Sarı"


      Sarı, Jehan Barbur'un son albümü. Raflarda ilk gördüğümde çok heyecanlanmıştım. İtiraf etmeliyim ki Jehan Barbur'u son bir senedir dinliyorum. Türkiye müzik piyasasına, kendi tarzında eşsiz albümler bırakmış kadife sesli bu insanı daha önce nasıl dinlemedim hayret ediyorum.
      Jehan Barbur yine hoş bir albümle karşımızda. Jehan'ın sesi sanki " bari keşke tanıdığımın tanıdığının sesi bu kadar güzel olabilse" dedirtiyor.  Adeta seni başka alemlere götürüyor.
     Albümde ilk "Her Şey Bu Evde" parçasını dinledim. Neden bilmiyorum albümü 2. şarkıdan dinlemeye başladım. Sanırım bu yüzden bu şarkının yeri bende ayrı.
     Albümde bir adet Bülent Ortaçgil şarkısı, bir adet de müzikleri Cahit Berkay'a ait şarkı var. "Dalyan Deltası" ve "Kırık Bir Aşk Hikayesi". Bunların dışında genelde söz ve müzikler Jehan Barbur'a ait. Bu albümde ki şarkılarda, Bülent Ortaçgil havası sezdim. Şarkıları dinlerken eski Bülent Ortaçgil şarkılarına gitti kafam. 
     Albümde bir de şiir bulunuyor. "Sarı". Adeta beni benden alan mısralar. Cenk Erdoğan, gitarla eşlik ediyor Jehan bu şiiri okurken. Cenk Erdoğan'ın her yerde karşıma çıkmasına o kadar sevinmeye başladım ki. Sizlerle "Sarı"dan bir kaç mısra paylaşmak istiyorum. 

O sokakta bitti her şey 
Öğleden sonralarını bir bardak sütle geçiştiren 
Apartman sakinlerini düşlerken 
Sıkıntıdan 
Ölmüşüm…dün 

Arka odada ütü yapıp 
Buharını burnuna çeken kadını, 
Mutfağında her öğün için soğan doğrayıp 
Göz yaşını kabuklara saklayan Madam Mari'yi 
Kocasıyla artık sevişemediği için 
Kapı komşusu gar sabunu satan adamı düşleyen Servi'yi 
Düşündükçe 
Ölüvermişim…dün 

Böylece bitmiş yani, 
Birdenbire...

     Bir de  "Eskiden"  var. Bence albümde ki en güzel şarkılardan biri. İlk klip de bu şarkıya geldi. Tam şarkıya uygun, güzel bir klip olmuş.



     Kısaca; olmuş. Şiiri ile coverı ile Jehan'ın güzel sesi ile hoş bir albüm bekliyor bizleri. Hafif müzikten hoşlanıyorsanız kesinlikle edinmeniz gereken bir albüm. 

Yorum Gönder

0 Yorumlar